Τρίτη, 26 Απριλίου 2016

Πώς μπορεί να βοηθηθεί το πολύ πρόωρο παιδί στα χρόνια του σχολείου;

Α) Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς
Οι γονείς πρέπει να είναι ευαισθητοποιημένοι για τα πιθανά προβλήματα του παιδιού που γεννήθηκε πρόωρα στη σχολική ηλικία. Σε όλη τη σχολική εκπαίδευση είναι απαραίτητη η συνεργασία με το δάσκαλό.
Είναι σημαντικό η γονείς να ενημερώνουν το δάσκαλο για το ιστορικό του παιδιού τους και από κοινού να είναι έτοιμοι να διακρίνουν εάν παρουσιαστεί κάποια δυσκολία. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να γίνεται εκτίμηση από ειδικό.
Το πρώτο βήμα για να βοηθηθεί το παιδί είναι οι γονείς να αποδεχθούν την κατάσταση και να ενθαρρύνουν το παιδί σε ρεαλιστικούς στόχους. Το παιδί χρειάζεται κατανόηση, και όχι πιέσεις. Δεν πρέπει να βγαίνουν συνεχώς στην επιφάνεια αποτυχίες και λάθη. Κάθε παιδί έχει τα δυνατά του στοιχεία. Η ενθάρρυνση στα δυνατά στοιχεία και η επέμβαση στα αδύνατα είναι η βάση για να προοδεύσει. Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης το ωθεί να προσπαθήσει λίγο περισσότερο και τελικά να τα καταφέρει.
Μέσα από δραστηριότητες που δεν είναι σχολικοί τύπου και που είναι μέσα στις δραστηριότητες του παιδιού, το παιδί μαθαίνει να συγκεντρώνεται σε αυτό που κάνει, να προσέχει, να επιμένει στις αντιξοότητες, να έχει αποτελέσματα. Η αναγνώριση της επιτυχίας, ο έπαινος και η επιβράβευση θα βοηθήσουν το παιδί να προχωρήσει.
Με την καθοδήγηση των ειδικών, οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους να αποκτήσει σωστές συνήθειες δουλειάς. Επίσης να αναπτύξει τις οπτικές του δεξιότητες (να συγκεντρώνεται, να επεξεργάζεται και να είναι αποτελεσματικό με τα οπτικά ερεθίσματα) και τις ακουστικές του δεξιότητες (να συγκεντρώνεται, να προσέχει και να είναι αποτελεσματικό με τα ακουστικά ερεθίσματα).
Ρόλος του γονιού είναι η απεριόριστη ενθάρρυνση, συμπαράσταση και υποστήριξη του παιδιού που προσπαθεί κάτω από αντίξοες- συχνά- συνθήκες να ενταχθεί και να αποδώσει σε ένα ανταγωνιστικό σχολικό περιβάλλον.

Β) Τι μπορούν να κάνουν οι ειδικοί
Τα πρόωρα παιδιά χρειάζονται συχνά περισσότερο χρόνο για να μελετήσουν στο σπίτι. Τα παιδιά που έχουν δυσκολίες πολλές φορές χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια στο σπίτι. Η βοήθεια για τις σχολικές δραστηριότητες και την απόδοση στα μαθήματα του σχολείου, για να ξεπεραστούν κάποιες υστερήσεις του παιδιού, καλό είναι να γίνονται για κάποιο διάστημα από δάσκαλο. Πολλές φορές οι γονείς, όσο και να θέλουν να βοηθήσουν, δεν είναι πάντα οι πιο κατάλληλοι γιατί μπορεί να μην έχουν την υπομονή, τον τρόπο ή τις γνώσεις και η ώρα της μελέτης είναι συναισθηματικά πολύ φορτισμένη. Τελικός στόχος είναι να μπορεί το παιδί να αποδώσει μόνο του. Χρειάζεται προσοχή στο μήνυμα ότι το παιδί έχει μια μόνιμη δυσκολία και θα πρέπει πάντα να στηρίζεται στη μελέτη με δάσκαλό.
Εάν διαπιστωθούν ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες, ανάλογα με το πρόβλημα που προκύπτει, μπορεί τα παιδιά να χρειαστεί να ακολουθήσουν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, συνεδρίες για μαθησιακές δυσκολίες, συνεδρίες για τεχνικές μελέτης. Κάποια παιδιά χρειάζεται να επαναλάβουν την τάξη.
Εάν για κάποιο παιδί υπάρχει η υπόνοια για προβλήματα συμπεριφοράς ή ψυχολογικά προβλήματα, τότε παραπέμπεται για παιδοψυχιατρική αξιολόγηση.

Συμπεράσματα:
-         Τα πολύ πρόωρα παιδιά παρουσιάζουν κάποιο κίνδυνο να έχουν προβλήματα.
-          Σοβαρά προβλήματα φαίνονται νωρίς και είναι λιγότερο συχνά.
-          Μικρότερες δυσκολίες φαίνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες αρκετά συχνά.
-          Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν πολύ με το σωστό τρόπο ζωής, τη συμπεριφορά, σωστή απασχόληση και εκπαίδευση του παιδιού.
-          Το πολύ πρόωρο παιδί πρέπει να παρακολουθείται με συνέπεια από τους ειδικούς ώστε να μπορέσει να βοηθηθεί εάν διαπιστωθεί πρόβλημα.
-          Είναι πολύ σημαντική η συνεργασία οικογένειας, παιδιάτρου, ομάδας παρακολούθησης πρόωρων των μονάδων νεογνών και εκπαιδευτικών σε κάθε ηλικία.
-          Τα μυστικά της πορείας ενός πρόωρου παιδιού είναι αγάπη, φροντίδα, συμπαράσταση, ενθάρρυνση, κατανόηση, υποστήριξη. Κάτι που ισχύει και για κάθε παιδί, όμως το πρόωρο παιδί το έχει πιο πολύ ανάγκη.


Με την ευγενική παραχώρηση της κυρίας Έλενας Μπούζα, παιδιάτρου- νεογνολόγου και Διευθύντριας Β΄ Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας (Β΄ ΜΕΝ) Παίδων Αγία Σοφία 


φωτο. από: www.babble.com


Μη ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter του tosodoulika για πολλά χρήσιμα άρθρα, ιστορίες και νέα σχετικά με την προωρότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ημερολόγιο 2017