Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Τα χρόνια του σχολείου- Θα είναι καλός μαθητής/τρια;

Τα παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα, ακόμη και αυτά που πιστεύεται ότι δεν παρουσιάζουν προβλήματα σε μικρότερες ηλικίες, παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες πιο συχνά από τα παιδιά που γεννήθηκαν τελειόμηνα. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι αναπτυξιακές διαταραχές που αφορούν τη διαδικασία της μάθησης στο σχολείο. Χαρακτηριστικό των μαθησιακών δυσκολιών είναι ότι δεν έχουν πάντα σχέση με τη νοητική ικανότητα του παιδιού, η δε ηλικία στην οποία εμφανίζονται και διαγιγνώσκονται είναι η ηλικία που το παιδί φοιτά στο σχολείο.


Το ποσοστό των μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα είναι μεταξύ 20-50%, με πιο επιβαρημένα τα πρόωρα παιδιά με βάρος κάτω από 1.000 γραμμάρια. Τα πιο κύρια προβλήματα είναι στην ανάγνωση, την ορθογραφία, τη γραφή και την αριθμητική. Συμμετέχουν προβλήματα στη μνήμη και την αντίληψη. Πολλές φορές έχουν δυσκολίες σε περισσότερους από έναν τομέα. Εκτός από την καθεαυτό απόδοση στα μαθήματα, στην ηλικία αυτή διαπιστώνονται και άλλα πιο ελαφρά προβλήματα, όπως αδεξιότητα στις κινήσεις και δυσκολίες στις λεπτές κινήσεις, που φαίνονται στη ζωγραφική και τις χειροτεχνίες. Επίσης συχνά τα παιδιά είναι υπερκινητικά, δυσκολεύονται να καθίσουν πολύ ώρα στο θρανίο και να συγκεντρωθούν στην παράδοση του μαθήματος. Όσο το παιδί προχωρά στο σχολείο και αυξάνουν οι απαιτήσεις, τόσο φαίνονται οι δυσκολίες. Λόγω της ελλιπούς σχολικής επίδοσης, συχνά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζονται από τους εκπαιδευτικούς και γονείς ως "τεμπέλικα", "αφηρημένα" ή "ανυπάκουα".
φωτο από: www.parenting-journals.com

Γι' αυτό είναι αναγκαία η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση για να βοηθηθεί το παιδί στην απόδοση του και για να μην δημιουργήσουν αυτές οι δυσκολίες περαιτέρω συναισθηματικές δυσκολίες, όπως χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.

Επίσης, τα παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα παρουσιάζουν συχνότερα ψυχολογικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς, περίπου τριπλάσια σε σχέση με παιδιά που γεννήθηκαν τελειόμηνα.

Το συχνότερο πρόβλημα είναι η διάσπαση προσοχής και η υπερκινητικότητα, επίσης άγχος, στενοχώρια, ντροπαλότητα, μοναχικότητα. Είναι λιγότερο κοινωνικά και προσαρμόζονται δυσκολότερα.

Με την ευγενική παραχώρηση της κυρίας Έλενας Μπούζα, παιδιάτρου- νεογνολόγου και Διευθύντριας Β΄ Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας (Β΄ ΜΕΝ) Παίδων Αγία Σοφία 


Μη ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter του tosodoulika για πολλά χρήσιμα άρθρα, ιστορίες και νέα σχετικά με την προωρότητα.

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα και από μένα. Είμαι η Κωνσταντία, μαμά ενός πρόωρου αγοριού (26 εβδομάδων , 810 γρ.). Σας είχα γράψει την ιστορία μου και τώρα που ο μικρός μου είναι στα προνήπια με κάλεσε η σχολική σύμβουλη μετά από παρέμβαση της νηπιαγωγού, για να μου πει ότι ο μικρός έχει σοβαρά προβλήματα επειδή δε θέλει να κοινωνικοποιηθεί (θεωρούν ότι θα μείνει στην Α'δημοτικού γιατί δε θα μπορεί να αποδώσει). Φυσικά προσπάθησα να της εξηγήσω αλλά δεν έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση ούτε για να καταλάβουν τι σημαίνει προωρότητα. Ο μικρός μιλάει τέλεια, έχει απίστευτη μνήμη, μαθαίνει ότι του λένε ( το παραδέχονται οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί) αλλά δεν ξέρουν πως να τον αντιμετωπίσουν. Θεωρούν πως "αυτά τα παιδιά" θέλουν ειδική μεταχείριση. Τώρα τον πηγαίνουμε στο Παπαγεωργίου για να περάσει απο τους ειδικούς εκεί. Μας είπαν ότι δεν έχει πρόβλημα αλλά εμείς θα συνεχίσουμε να το ψαχνουμε. Συνεχίζει τη φυσιοθεραπεία και εργοθεραπεία και έχει ο Θεός. Κουράγιο σε όλους τους γονείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ημερολόγιο 2017