Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Πώς μπορεί να βοηθηθεί το πολύ πρόωρο παιδί σε αυτή την ηλικία (2-5 ετών)

α) Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς

Ήδη η καθημερινή απασχόληση ενός πρόωρου παιδιού είναι κάπως διαφορετική από αυτή ενός τελειόμηνου. Η απασχόληση με εκπαιδευτικά παιχνίδια για κάποια ώρα μέσα στην ημέρα είναι πολύ σημαντική για να το βοηθήσει να γίνει πιο επιδέξιο και να ακονίσει το μυαλό του. Το παιχνίδι με παζλ και σφηνοτουβλάκια, η κατασκευή πύργων με κύβους, η ζωγραφική είναι κάποια παραδείγματα. Πολλές φορές, ο γονιός χρειάζεται να δείξει αρκετές φορές τον τρόπο με τον οποίο παίζεται ένα παιχνίδι ή γίνεται μια κατασκευή για να μπορέσει να το επαναλάβει το παιδί. Αυτού του είδους η απασχόληση βοηθά επίσης το παιδί στο να συγκεντρώνεται. Από την άλλη μεριά, το ελεύθερο παιχνίδι στην παιδική χαρά, κυρίως με δραστηριότητες όπως η τσουλήθρα και το μονόζυγο, θα το βοηθήσουν να συντονίσει τις κινήσεις του και να δυναμώσει το σώμα του.


Πιο εξειδικευμένες δραστηριότητες, κυρίως μετά τα 4 χρόνια, όπως το κολύμπι, επίσης θα το βοηθήσουν να συντονίσει τις κινήσεις του.

Σε σχέση με τον λόγο, απαραίτητο είναι να υπάρχουν πολλά λεκτικά ερεθίσματα και να παρέχονται στο παιδί ευκαιρίες να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας.

Γύρω στα 3 χρόνια είναι η ηλικία που συνιστάται στα πολύ πρόωρα παιδιά να πάνε στον παιδικό σταθμό. Ένας καλός παιδικός σταθμός με συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαιδευτικής απασχόλησης θα τα βοηθήσει με χειροτεχνίες που εξασκούν τα χέρια, όπως κατασκευές, κολάζ, χρήση του ψαλιδιού, πέρασμα χάντρας, πλαστελίνη, πηλός, ζωγραφική. Επίσης δραστηριότητες που εξασκούν το μυαλό, όπως θεατρικό παιχνίδι, τραγούδια, παιχνίδια δημιουργικής φαντασίας κ.λπ. Τέλος, μέσα από τη συναναστροφή με τα άλλα παιδιά θα βοηθηθούν στην εξέλιξη της ομιλίας τους, στο να γίνουν πιο κοινωνικά και στο να συγκεντρώνονται.
φωτο από: www.amaze.org.au

Η φοίτηση στον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο παίζει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη των πρόωρων παιδιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα και πήγαιναν στον παιδικό σταθμό είχαν καλύτερη βαθμολογία στα τεστ της προσχολικής ηλικίας σε σχέση με παιδιά που δεν πηγαίνουν στον παιδικό σταθμό.

Ο δικαιολογημένος φόβος των γονιών για τις ιώσεις δεν πρέπει να είναι αιτία να μην πηγαίνει το παιδί στον παιδικό σταθμό, γιατί έχει να κερδίσει πάρα πολλά σε αυτή την ηλικία, ενώ από την άλλη πλευρά η αναπνευστική ευαισθησία λόγω της προωρότητας συνήθως έχει ξεπεραστεί.

Στην περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες και χρειάζεται θεραπευτικό πρόγραμμα, ο γονιός συμμετέχει στο πρόγραμμα και συνεργάζεται με τους θεραπευτές, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Οι γονείς εκπαιδεύουν το παιδί τους με τις κατάλληλες οδηγίες για να το βοηθήσουν περισσότερο.


Με την ευγενική παραχώρηση της κυρίας Έλενας Μπούζα, παιδιάτρου- νεογνολόγου και Διευθύντριας Β΄ Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας (Β΄ ΜΕΝ) Παίδων Αγία Σοφία 

Μη ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter του tosodoulika για πολλά χρήσιμα άρθρα, ιστορίες και νέα σχετικά με την προωρότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ημερολόγιο 2017