Σάββατο, 24 Αυγούστου 2013

Θηλασμός ή τύψεις;

από: mama_tosodoulikou

Τις τελευταίες ημέρες, λόγω της «εβδομάδας θηλασμού» διάβασα αρκετά άρθρα για τα αδιαμφισβήτητα οφέλη του θηλασμού. Τα προτερήματα αμέτρητα, τόσο για το μωρό, όσο και για τη μητέρα.
Υπάρχει όμως και μια άλλη πλευρά...


Πριν γεννήσω αναρωτιόμουν αν θα έχω γάλα. Ήθελα πάρα πολύ να θηλάσω. Ήξερα όλα όσα έλεγαν οι γυναίκες προηγούμενων γενεών για τα οφέλη του θηλασμού. Γιαγιάδες, μαμάδες και φυσικά οι σημερινοί γιατροί και επιστήμονες(φυσικά δεν αναφέρομαι σε όσους δεν ενθαρρύνουν το θηλασμό). Ήμουν από τις μέλλουσες μαμάδες που ήθελαν να ενημερώνονται.
Δεν είχα όμως ενημερωθεί γι’ αυτό που τελικά μου συνέβη.

Γέννησα τα δίδυμα, όμως είχαν λίγες πιθανότητες να ζήσουν και η ψυχολογία μου ήταν υπό του μηδενός. Το σώμα μου ήθελε, αλλά…

Είχα γάλα, αλλά δεν είχα ούτε ένα μωρό για να θηλάσω!

Αποτέλεσμα: έκανα τρεις φορές θεραπεία για να κόψω το γάλα. Υπήρχε και η Τράπεζα γάλακτος αλλά τα μωρά ήταν πολύ μικρά και εγώ ήμουν έξι μέρες με σπασμένα νερά, εξετάσεις επί εξετάσεων και ότι άλλο χρειαζόταν για να τα κρατήσω στην κοιλιά μου όσο πήγαινε. Δεν ήμουν σε θέση να αφαιρώ το γάλα ανά τρεις ώρες και να σκέφτομαι πως ίσως τα μωρά μου να μην το πάρουν ποτέ.

Αργότερα όταν πήραμε το μωρό σπίτι (το διδυμάκι του τελικά το χάσαμε έξι μήνες αργότερα), σκεφτόμουν αν έκανα καλά ή όχι για την επιλογή μου αυτή. Νομίζω πως το ένστικτο της μαμάς , που δεν πίστευα μέχρι κάποια στιγμή, τελικά «δούλεψε» .

Η άλλη πλευρά λοιπόν στο ερώτημα «θηλασμός ή όχι», είναι η ζωή και η ψυχική υγεία. Σαφώς ο θηλασμός είναι ότι καλύτερο αφού η φύση μας τον προσφέρει, μην φτάνουμε όμως και στο άλλο άκρο, να «πετροβολούμε»  τον εαυτό μας επειδή δεν καταφέραμε να θηλάσουμε.


φωτο από: www.pdfcast.org
Σημασία δεν έχει τόσο αν γέννησες με καισαρική ή φυσικό τρόπο. Αν υιοθέτησες, αν έκανες εξωσωματική ή όχι, αν θήλασες ή όχι. Σημασία έχει να προσφέρεις αυτό που χρειάζεται κάθε παιδί για να μεγαλώσει. Αγάπη!





Η γνώση η δική σας, μπορεί να δώσει δύναμη και σε άλλες μανούλες. Μην ξεχνάμε ότι τα πρόωρα μωράκια έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τον θηλασμό.
Μοιραστείτε τις απόψεις και τις εμπειρίες σας για τον θηλασμό μαζί μας.
Βοηθήστε και εμψυχώστε άλλες μανούλες να δώσουν στα παιδάκια τους κάτι πολύτιμο. Το δικό τους γάλα.
Στείλτε ιστορίες και εμπειρίες θηλασμού στο:
tosodoulika@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα ήθελα να μάθω τη γνώμη σου...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ημερολόγιο 2017